Bij het inhuren van koerierdiensten moet je goed een goede keuze maken. Je hebt een breed gamma aan keuzes, sommige doen enkel aan nationale zendingen, andere doen internationale zendingen, verschillende prijs categorieën. Ook zijn er duidelijke afspraken nodig met de koerierdienst, wordt het product opgehaald aan het magazijn en afgeleverd bij de klant thuis, of levert de winkel het product aan het depot van de koerierdienst en vertrekt het product vanaf hier naar de klant.
Kennis van talen kan belangrijk zijn
Wat ook kan meespelen in je keuze is het land van afkomst van de chauffeurs, niet om de werkbekwaamheid van de mensen, maar op de taalkennis. Als je als bedrijf een product laat afleveren bij een klant en je hebt een vriendelijke chauffeur die er soms nog wel eens een grapje bij kan vertellen gaan de klanten die een leuke service vinden en heb je een potentiële kans dat er ze de volgende keer terug bij uw bedrijf bestellen.
Omgang met pakketten
Maar wat voor de meeste bedrijven het belangrijkste is bij de keuze van een koeriersdienst is hoeveel waarde ze hechten aan een aangetekende zending van een pakket. Sommige koerierdiensten houden hier totaal geen rekening, hierbij zetten ze een pakker gewoon af aan de voordeur van de klanten en tekenen ze zelf af. Als de klanten hierover moeilijk doen, bijvoorbeeld dat ze het product nooit niet ontvangen hebben, dan hebt u een probleem want de koerierdienst heeft u een handtekening doorgegeven. Dan moet deze zaak voorkomen voor het gerecht, dit neemt enkele maanden in beslag en tot dan ziet u als bedrijf uw geld niet. Maar de koerier uit Brabant gaat altijd zeer discreet om met de taken die hij meekrijgt.